Regulamin

  1. Postanowienia ogólne

     1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Systemu WINGS scooters zwanego również Systemem WINGS, jak również warunki i zasady indywidualnych umów krótkoterminowego Najmu Pojazdów. System WINGS scooters umożliwia zarejestrowanemu Klientowi krótkoterminowy Najem Pojazdów za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej WINGS scooters zainstalowanej na urządzeniu mobilnym Klienta.

      1.2. Usługa WINGS scooters świadczona jest przez spółkę PM3D S.A. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Fordońskiej 2, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego od numerem KRS 0000494819, NIP: 8762459770, REGON: 341532030 (dalej, również, jako „PM3D).

      1.3. Kontakt:

BOK WINGS

PM3D S.A.

ul. Fordońska 2

85-085 Bydgoszcz

e-mail: pomoc@e-wings.pl

Informacje na temat usługi „Zahulaj w Miliczu”:

Biuro Informacji Turystycznej

ul. Szewska 1B, 56-300 Milicz

Plan ruchu zakładu górniczego

  1. Definicje

Ilekroć w Regulaminie mowa o:

  1. Aplikacji Mobilnej WINGS scooters– należy przez to rozumieć aplikację mobilną umożliwiająca korzystanie z Systemu WINGS, dostępną na urządzeniach z systemem IOS oraz Android
  2. Biurze Obsługi Klienta Systemu WINGS (BOK WINGS) – należy przez to rozumieć uruchomioną przez PM3D usługę zapewniającą Klientom kontakt z PM3D poprzez pocztę elektroniczną pod adresem: pomoc@e-wings.pl.
  3. Blokadzie konta – należy przez to rozumieć środek prewencyjny, polegający na uniemożliwieniu Klientowi korzystania z Systemu WINGS, z którego może skorzystać PM3D w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności naruszenia stanowiącego szkodę na majątku PM3D.
  4. Cennik – należy przez to rozumieć cennik usług, opłat i kar w Systemie WINGS będący integralną częścią Umowy. Cennik stanowi Załącznik nr 1.
  5. Elektrozamku – należy przez to rozumieć mechanizm zwalniający i blokujący Pojazd.
  6. Hulajnodze – należy przez to rozumieć typ hulajnogi elektrycznej udostępniany w Systemie WINGS przez PM3D. Hulajnoga przeznaczona jest dla osoby, która ukończyła 18 lat. Udźwig Hulajnogi wynosi 100 kg. Hulajnoga przeznaczona jest wyłącznie dla jednej osoby.
  7. Identyfikatorze Klienta – należy przez to rozumieć indywidualny numer nadany Klientowi, odpowiadający numerowi telefonu komórkowego podanego podczas rejestracji. Szczegóły dotyczące rejestracji oraz identyfikatorów Klienta zostały opisane w Części 5. Rejestracja.
  8. Kliencie – należy przez to rozumieć uczestnika Systemu WINGS, który zaakceptował Regulamin i dokonał rejestracji w Systemie WINGS. Dane osobowe Klientów są przetwarzane oraz udostępniane w celu wykonywania Umowy oraz zgodnie z wyrażonymi przez nich zgodami w Systemie WINGS.
  9. Koncie Klienta – należy przez to rozumieć osobiste konto Klienta utworzone w trakcie rejestracji, na potrzeby korzystania z Systemu WINGS, a także pobierania opłat i kar zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu.
  10. Kwocie doładowania – należy przez to rozumieć kwotę doładowania w wysokości minimum 25 zł, wniesioną na poczet czynszu Najmu na Konto Klienta.
  11. Minimalnym Stanie Konta – należy przez to rozumieć środki, jakie posiada na Koncie Klient, których wysokość nie może być niższa niż 10 zł. Wypożyczenie Pojazdu jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy Klient posiada na koncie minimum 10 zł.
  12. Najemie Pojazdu – należy przez to rozumieć zawarcie krótkoterminowej umowy najmu Hulajnogi lub Roweru, za pośrednictwem Konta Klienta, przy pomocy Identyfikatora Klienta pomiędzy Klientem i PM3D w ramach Systemu WINGS, zgodnie z którą PM3D oddaje Klientowi Hulajnogę lub Rower do używania, a Klient zobowiązuje się uiszczać opłaty określone w Cenniku, na warunkach określonych w Regulaminie.
  13. Opłacie wstępnej – należy przez to rozumieć kwotę wpisowego do Systemu WINGS wynosząca 25 zł brutto (słownie: dwadzieścia pięć złotych) uiszczaną przez Klienta przy rejestracji w Systemie WINGS, której wniesienie stanowi pierwszą wpłatę na poczet Kwoty doładowania.
  14. Pojeździe – należy przez to rozumieć Hulajnogę i/lub Rower.
  15. Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin, opisujący zasady i warunki korzystania z Systemu WINGS, w szczególności zakres praw i obowiązków oraz odpowiedzialność osób korzystających z krótkoterminowego Najmu Pozjadów w Systemie WINGS.
  16. Rowerze – należy przez to rozumieć rower udostępniany w Systemie WINGS przez PM3D. Rower przeznaczony jest dla osoby, która ukończyła 18 lat. Udźwig Roweru wynosi 120 kg. Rower przeznaczony jest wyłącznie dla jednej osoby.
  17. Strefie Używania – obszar, na którym możliwe jest Najęcie i zwrot Pojazdu za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej WINGS Scooters.
  18. Systemie WINGS – należy przez to rozumieć uruchomiony przez PM3D system umożliwiający krótkoterminowy Najem Pojazdów obejmujący w szczególności Hulajnogi i Rowery, infrastrukturę techniczną, oprogramowanie i urządzenia umożliwiające najem Hulajnóg i Rowerów.
  19. Umowie – należy przez to rozumieć Umowę Klienta z PM3D, ustalająca wzajemne prawa i obowiązki określone w niniejszym Regulaminie. Uznaje się, że Umowa o treści obejmującej postanowienia Regulaminu zostaje zawarta w momencie rejestracji Klienta w Systemie WINGS i pod warunkiem złożenia przez Klienta oświadczenia o akceptacji Regulaminu, oraz podania przy rejestracji prawdziwych danych osobowych oraz uiszczenia Opłaty wstępnej podczas procesu rejestracji Klienta w Systemie WINGS. Administratorem Danych Osobowych jest PM3D.
  20. Zwrocie Pojazdu – należy przez to rozumieć zakończenie Najmu Pojazdu, uiszczenie opłaty i zwrot Pojazdu w Systemie WINGS.
  1. Zasady ogólne korzystania z Systemu WINGS
  1. Warunkiem korzystania z Systemu WINGS jest podanie przez Klienta: wymaganych przy rejestracji danych osobowych, akceptacja warunków określonych w niniejszym Regulaminie, dokonanie Opłaty Wstępnej. Warunkiem korzystania z Systemu WINGS jest ponadto utrzymanie minimalnego stanu doładowania Konta Klienta w momencie każdego Najmu Pojazdu w wysokości, co najmniej 10 zł (słownie: dziesięć złotych).
  2. Klient zobowiązuje się przestrzegać warunków Regulaminu, w szczególności dokonać umówionej Opłaty oraz używać Pojazdu zgodnie z zasadami obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności przepisów ruchu drogowego oraz zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
  3. Klient może Nająć jednocześnie do czterech Pojazdów. Używanie Pojazdu jest dozwolone w Strefie Używania.
  4. Strony Umowy zobowiązane są wzajemnie do powiadamiania się o każdej zmianie adresów lub innych danych identyfikujących strony, podanych podczas rejestracji w Systemie WINGS.
  1. Zobowiązania PM3D
  1. PM3D realizuje usługi związane z obsługą Systemu WINGS i ponosi odpowiedzialność za jego należyte funkcjonowanie.
  2. PM3D nie jest zobowiązane do dostarczania Aplikacji Mobilnej WINGS scooters dla wszystkich urządzeń mobilnych.
  3. PM3D nie jest zobowiązane do zapewnienia dostępności Pojazdów umożliwiającej dokonanie Najmu Pojazdu Klientowi.
  4. PM3D nie ponosi odpowiedzialności za szkody bezpośrednie ani następcze oraz utracone korzyści powstałe w wyniku nienależytego wykonania Umowy przez Klienta, ani za inne szkody, za które odpowiedzialny jest Klient, z wyłączeniem szkód wyrządzonych przez PM3D z winy umyślnej.
  5. Wszelkie roszczenia i wynikające z nich reklamacje Klienci powinni kierować za pomocą poczty elektronicznej na adres pomoc@e-wings.pl.
  6. PM3D zastrzega sobie prawo do udostępniania danych Klienta, jeżeli obowiązek udostępnienia uprawnionym osobom wynika z obowiązujących przepisów prawa.
  1. Zobowiązania Klienta
  1. Klient jest odpowiedzialny za używanie Pojazdu zgodnie z jej przeznaczeniem, przepisami obowiązującego prawa oraz warunkami Regulaminu. W przypadku nieprzestrzegania warunków zapisanych w Regulaminie PM3D ma prawo do zablokowania konta Klienta.
  2. Klient zobowiązuje się Zwrócić Pojazd sprawną technicznie, w stanie niepogorszonym ponad zwykłe zużycie. Klient ponosi odpowiedzialność za skutki zdarzeń wynikających z naruszenia przez niego obowiązującego prawa podczas Najmu Pojazdu bądź przy korzystaniu z Systemu WINGS
  3. Korzystanie z Pojazdów oraz Systemu WINGS może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych.
  4. Klient nie ma prawa podnajmować najmowanych Pojazdów.
  5. Klient jest odpowiedzialny za Pojazd od momentu Najęcia do momentu Zwrotu Pojazdu. W szczególności Klient zobowiązany jest podjąć działania celem zapobieżenia uszkodzeniom oraz kradzieży Najmowanego Pojazdu, jak również zapobiegać wywołaniu zagrożenia dla życia lub zdrowia innych osób.
  6. W przypadku kradzieży lub uszkodzenia Pojazdu dokonanej podczas najmu Klient ma obowiązek powiadomić o tym BOK WINGS niezwłocznie po zauważeniu zaistniałego incydentu.
  7. Zabronione jest korzystanie z Pojazdu przez osoby: będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii; silnych leków przeciwalergicznych, innych leków, które z definicji zabraniają lub zalecają powstrzymanie się od kierowania pojazdami oraz osoby, które nie ukończyły 18 roku życia.
  8. Klient ponosi pełną i całkowitą odpowiedzialność oraz zobowiązuje się do pokrycia wszelkich mandatów, opłat itp., otrzymanych przez Klienta, związanych z korzystaniem z Pojazdu i nałożonych na Klienta z własnej winy. Klient nie ponosi odpowiedzialności za mandaty lub opłaty, które zostały na niego nałożone, a wynikają z winy PM3D.
  9. W przypadku udowodnionych zniszczeń wynikłych z niewłaściwego używania Pojazdu, Klient zobowiązuje się pokryć koszty wymiany uszkodzonych części i usług związanych z ich wymianą w celu przywrócenia Pojazdu do stanu pierwotnego, sprzed Najmu. Za wykonanie niezbędnych napraw PM3D wystawi Klientowi odpowiedni rachunek lub fakturę VAT.
  10. W przypadku braku Zwrotu Pojazdu z winy Klienta, Klient ponosi koszty dalszego Najmu Pojazdu oraz odpowiada za ewentualną kradzież i zniszczenia. W przypadku trudności ze Zwrotem Pojazdu Klient ma obowiązek skontaktować się z BOK WINGS.
  1. Rejestracja
  1. Koniecznym warunkiem korzystania z Systemu WINGS jest uprzednia rejestracja Klienta, akceptacja postanowień Regulaminu, podanie wymaganych przy rejestracji prawdziwych danych osobowych oraz uiszczenie opłaty wstępnej (25zł).
  2. Rejestrację można zrealizować poprzez Aplikację Mobilną WINGS scooters.
  3. Podczas procesu rejestracji poprzez Aplikację Mobilną WINGS scooters wymagane jest podanie następujących danych osobowych:
  1. imienia i nazwiska;
  2. adresu zamieszkania;
  3. adresu e-mail;
  4. numeru telefonu komórkowego.
  1. W celu ukończenia procesu rejestracji na wskazany numer telefonu komórkowego zostanie wysłany sześciocyfrowy kod w celu potwierdzenia danych wprowadzonych przez Klienta. Po autoryzacji linku konto zostaje zweryfikowane. Brak potwierdzenia danych przez Klienta w terminie 24 godzin od momentu wysłania maila, poprzez kliknięcie w link weryfikacyjny, powoduje nieukończenie procesu rejestracji w Systemie WINGS, a tym samym usunięcie konta.
  2. Konta Klientów zawierające niepoprawne dane osobowe lub posiadające saldo 0 zł, mogą być automatycznie usuwane z bazy Systemu WINGS.
  1. Formy Płatności
  1. Płatność za usługi i produkty oferowane w ramach Systemu WINGS może być dokonywana poprzez system Przelewy24 dostarczany przez DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (adres: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, numer KRS: 0000306513).
  2. Wszelkie płatności są przekazywane na rachunek PM3D.
  3. Na życzenie Klienta PM3D dostarczy Klientowi fakturę VAT obejmującą opłacony przejazd. W tym celu Klient skontaktuje się z PM3D drogą elektroniczną na adres e-mail PM3D oraz wskaże dane niezbędne do wystawienia faktury VAT, daty i godziny wypożyczenia Pojazdu oraz numeru Pojazdu.
  4. Na życzenie Klienta PM3D dostarczy Klientowi fakturę VAT obejmującą opłacony przejazd. W tym celu Klient skontaktuje się z PM3D drogą elektroniczną na adres e-mail PM3D oraz wskaże dane niezbędne do wystawienia faktury VAT, daty i godziny wypożyczenia Pojazdu oraz numeru Pojazdu.
  1. Najem Pojazdu
  1. Najem Pojazdu jest możliwy, gdy Klient posiada aktywny status Konta. Przez aktywny status Konta rozumie się posiadanie na Koncie Klienta minimalnej kwoty 10 zł.
  2. Najem Pojazdu jest możliwy po uprzednim zalogowaniu się oraz postępowaniu zgodnie z wyświetlanymi w Systemie WINGS komunikatami. Zwolnienie elektrozamka jest sygnalizowane odpowiednim komunikatem wyświetlanym w Systemie WINGS oraz za pomocą sygnału dźwiękowego wydawanego przez Pojazd i/lub poprzez uruchomienie oświetlania Pojazdu. Od tego momentu Pojazd jest gotowy do jazdy. Aby rozpocząć jazdę na Hulajnodze należy się odepchnąć do prędkości min 5 km/h, nacisnąć i przytrzymać zielony przycisk na kierownicy.
  3. W wyniku dokonania wszystkich czynności zmierzających do zwolnienia elektrozamka konkretnego Pojazdu pomiędzy Klientem i PM3D dochodzi do zawarcia umowy Najmu Pojazdu.
  4. Obowiązkiem Klienta jest upewnienie się, przed jazdą, że Pojazd jest zdatna do użytku, w szczególności Klient zobowiązany jest sprawdzić:
  1. sprawność hamulców;
  2. sprawność świateł;
  3. stan opon.
  1. W przypadku stwierdzenia podczas Najmu Pojazdu jakiejkolwiek usterki Pojazdu, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia problemu do BOK WINGS oraz zaprzestania korzystania z Pojazdu, pozostawiając ją w miejscu bezpiecznym dla innych użytkowników przestrzeni publicznej.
  2. Maksymalne obciążenie Hulajnogi nie może przekroczyć 100 kg.
  3. Maksymalne obciążenie Roweru nie może przekroczyć 120 kg.
  4. Pojazd jako środek transportu miejskiego, służy do przemieszczania się po Strefie Używania. Zabronione jest używanie Pojazdów w celu wykonywania skoków, sztuczek kaskaderskich, ewolucji lub innych pokazów, nie wolno ścigać się oraz wykorzystywać Pojazdu dla ciągnięcia lub pchania czegokolwiek.
  5. W trakcie używania Pojazdu zaleca się korzystanie z kasku oraz ochraniaczy.
  6. Czas używania Hulajnogi przez Klienta jest limitowany poprzez poziom naładowania baterii wypożyczonej Hulajnogi.
  7. PM3D nie wymienia ani nie ładuje baterii podczas trwania Najmu Hulajnogi. Klient nie jest także upoważniony do fizycznego dostępu, wymiany lub ładowania baterii.
  8. W przypadku wyczerpania środków pieniężnych na Koncie Klienta Najem Pojazdu zostaje zakończony, a Klient zobowiązany jest dokonać Zwrotu Pojazdu.
  9. PM3D nie odpowiada za uszkodzenie lub zniszczenie urządzenia, na którym zainstalowana jest Aplikacja Mobilna WINGS scooters. W celu zakończenia Najmu Pojazdu, Klient zobowiązany jest do zgłoszenia BOK WINGS prośby o zakończenie Najmu, a Klient zobowiązany jest dokonać Zwrotu Pojazdu. Za godzinę zakończenia Najmu przyjmuje się wówczas godzinę zgłoszenia.
  1. Naprawy i Awarie
  1. Wszelkie awarie powinny być zgłaszane do BOK WINGS niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku każdej awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę, Klient jest zobowiązany zatrzymać się i powiadomić BOK WINGS oraz pozostawić Pojazd w bezpiecznym dla innych użytkowników przestrzeni publicznej miejscu.
  2. Zabronione jest samodzielne dokonywanie jakichkolwiek napraw, modyfikacji, wymiany części w Pojeździe. Jedynym uprawnionym podmiotem do tych działań jest PM3D.
  3. Na Kliencie ciąży obowiązek posiadania możliwości nawiązania kontaktu z BOK WINGS przez cały czas Najmu Pojazdu.
  1. Zwrot
  1. Klient zobowiązany jest do prawidłowego zwrotu Hulajnogi poprzez pozostawienie jej w bezpiecznym miejscu dla innych użytkowników przestrzeni publicznej, zgodnie z przepisami regulującymi zasady ruchu drogowego oraz zablokowanie jej poprzez Aplikację Mobilną WINGS scooters.
  2. Klient zobowiązany jest do prawidłowego zwrotu Roweru poprzez pozostawienie go w miejscu do tego wyznaczonym oraz zablokowanie go poprzez zasunięcie blokady znajdującej się na tylnym kole.
  3. Na Kliencie spoczywa obowiązek prawidłowego zwrotu i zabezpieczenia Pojazdu pod rygorem:
  1. naliczenia opłat za używanie Pojazdu zgodnie z przyjętym Cennikiem;
  2. naliczenia odszkodowania za zawinioną przez Klienta utratę, kradzież lub zniszczenie Pojazdu zgodnie z Cennikiem;
  3. czasowego lub stałego zablokowania konta Klienta.
  1. Ustanowione w niniejszym Regulaminie oraz Cenniku opłaty i kary umowne nie wyłączają możliwości dochodzenia odszkodowania przekraczającego wartość zastrzeżonych kar umownych na zasadach ogólnych.
  2. W przypadku, gdy podczas Najmu Pojazdu dojdzie do wypadku lub kolizji, Klient zobowiązuje się spisać oświadczenie lub wezwać na miejsce zdarzenia Policję. Ponadto w przypadku wystąpienia powyższego zdarzenia, Klient zobligowany jest niezwłocznie poinformować o powyższym BOK WINGS.
  1. Opłaty
  1. Opłat dokonuje się za pośrednictwem środków zgromadzonych na Koncie Klienta, po jego zasileniu zgodnie z zasadami niniejszego Regulaminu. Środki wpłacone i zgromadzone na Koncie Klienta stanowią opłatę abonamentową umożliwiającą dokonywanie Najmu Pojazdów  i mogą zostać spożytkowane wyłącznie na uiszczenie opłat lub kar wskazanych w Cenniku.
  2. Środki zgromadzone na Koncie Klienta podlegają zwrotowi w każdym czasie po uprzednim kontakcie Klienta z BOK WINGS. Środki zostaną zwrócone na konto bankowe Klienta w ciągu 7 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia przez BOK WINGS..
  3. Klient zobowiązuje się opłacić, zgodnie z obowiązującym w chwili Najmu Cennikiem, czynsz Najmu Pojazdu, na który składają się opłata inicjacyjna oraz opłata za każdą rozpoczętą minutę Najmu
  4. Podstawą wyliczenia czasu Najmu Pojazdu jest liczba minut liczona od momentu rozpoczęcia Najmu Pojazdu do czasu Zwrotu Pojazdu, opłaty naliczane są za każdą rozpoczętą minutę Najmu, a Opłata Inicjacyjna jednorazowo dla każdego Najmu.
  5. Opłaty i kary naliczane są według stawek podanych w Cenniku, będącym załącznikiem do Regulaminu.
  6. W przypadku, gdy naliczone opłaty i kary za jazdę przekraczają posiadane środki, Klient ma obowiązek doładować swoje Konto, co najmniej do salda równego 0 zł w terminie 7 dni. PM3D ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie od zaległych kwot od dnia wymagalności do dnia faktycznego dokonania płatności w pełnej wysokości.
  7. W przypadku dokonania przez Klienta Zwrotu Hulajnogi poza Strefą Używania lub na terenie prywatnej własności, terenie zamkniętym lub jakimkolwiek innym nieosiągalnym obszarze, Klient zostanie obciążony Opłatą za Odbiór zgodną z Cennikiem.
  1. Reklamacje
  1. Zalecany termin złożenia reklamacji to 7 dni od daty zdarzenia, będącego przyczyną reklamacji.
  2. Wszystkie reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie Regulaminu można składać:
  1. drogą elektroniczną na adres e-mail pomoc@e-wings.pl;
  2. pocztą na adres pocztowy PM3D.
  1. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji PM3D zwraca się z prośbą do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  2. Reklamacje, które nie zawierają danych pozwalających na identyfikację Klienta, PM3D pozostawi bez rozpoznania.
  3. PM3D rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 30 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin do rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia do PM3D dokumentów uzupełniających lub dodatkowych wyjaśnień/informacji. W przypadku niemożności dotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji, PM3D poinformuje Klienta o opóźnieniu, wskazując przyczynę opóźnienia (okoliczności, które muszą zostać ustalone) i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
  4. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta pocztą elektroniczną lub pocztą na adres korespondencyjny w sposób wskazany w reklamacji. Operator może wysłać odpowiedź na inny adres / adres e-mail wskazany do korespondencji przez Klienta składającego reklamację.
  5. Rozpatrzenie reklamacji polega na identyfikacji problemu, ocenie jego zasadności oraz rozstrzygnięciu problemu zgłoszonego przez Klienta lub podjęciu stosownych działań w celu usunięcia ewentualnych nieprawidłowości, przyczyn ich powstania oraz udzieleniu wyczerpującej, profesjonalnej w formie i treści odpowiedzi.
  1. Odstąpienie od Umowy
  1. Klient może odstąpić od Umowy zawartej z PM3D bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  2. W przypadku rozpoczęcia korzystania z usług świadczonych przy pomocy Aplikacji Mobilnej WINGS scooters, a w szczególności w przypadku Najmu Pojazdu, przed wskazanym w punkcie 13.1 terminem, Klient traci prawo do odstąpienia od Umowy.
  3. Klient może odstąpić od Umowy poprzez:
  1. przesłanie do PM3D na adres email: pomoc@e-wings.pl, oświadczenia o odstąpieniu od Umowy;
  2. przesłanie na adres pocztowy PM3D oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  1. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. W razie odstąpienia od Umowy każda ze Stron ma obowiązek zwrócić drugiej wszystko, co otrzymała na mocy Umowy. Zwrot świadczeń następuje najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez PM3D oświadczenia o odstąpieniu od Umowy na wskazany w nim rachunek bankowy do zwrotu środków.
  1. Wypowiedzenie Umowy
  1. Strony mają prawo wypowiedzieć Umowę. Wypowiedzenie Klient może złożyć w następujący sposób:
  1. drogą elektroniczną na adres e-mail: pomoc@e-wings.pl;
  2. pocztą na adres pocztowy PM3D.
  1. Rozwiązanie Umowy następuje w terminie 14 dni od daty doręczenia wypowiedzenia drugiej Stronie. Skutkiem rozwiązania umowy jest likwidacja przez PM3D konta Klienta w Systemie WINGS.
  2. Przed złożeniem wypowiedzenia, Klient zobowiązany jest do uzupełnienia środków na swoim Koncie Klienta do salda 0 zł. Wypowiedzenie Umowy w sytuacji, w której saldo na Koncie Klienta jest ujemne, pozostaje bez wpływu na prawo PM3D do dochodzenia kwoty równej nieuregulowanej przez Klienta należności za wykonane przez PM3D świadczenia.
  3. Środki znajdujące się na Koncie Klienta, niewykorzystane przez Klienta w dniu rozwiązania Umowy nie podlegają zwrotowi.
  1. Blokada Konta Klienta
  1. PM3D zastrzega sobie prawo do czasowego lub stałego zablokowania Konta Klienta, w systemie WINGS, w przypadku nieprzestrzegania warunków korzystania z Pojazdów zawartych w niniejszym Regulaminie.
  2. W szczególności blokada konta może nastąpić, gdy Klient:
  1. nie uzupełnił wymaganych danych osobowych;
  2. wykorzystuje Pojazd niezgodnie z jej przeznaczeniem;
  3. pozostawia Pojazd w miejscu zagrażającym innym użytkownikom przestrzeni publicznej/w miejscu nie wyznaczonym lub niezgodnie z przepisami regulującymi zasady ruchu drogowego;
  4. pozostawia Pojazd niezabezpieczony.
  1. Blokada konta może nastąpić również w przypadku, gdy po Najmie Pojazdu przez Klienta Pojazd zaginął.
  2. Stałe zablokowanie konta Klienta uniemożliwia w przyszłości założenie kolejnego konta oraz jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy z Klientem z jego winy bez zachowania terminów wypowiedzenia.
  1. Dane osobowe
  1. Warunkiem zarejestrowania jest podanie prawdziwych danych oraz akceptacja warunków określonych w niniejszym Regulaminie. Administratorem Danych Osobowych jest PM3D S.A. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Fordońskiej 2, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego od numerem KRS 0000494819, NIP: 8762459770, REGON: 341532030 (dalej w niniejszej części, jako „Administrator).
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji Umowy; brak podania danych osobowych uniemożliwia skorzystanie z usług Systemu WINGS oraz Najmu Pojazdów.
  3. Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez formularz kontaktowy pod adresem www.e-wings.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  4. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować poprzez formularz kontaktowy na stronie www.e-wings.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  5. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celu:
  1. założenia i obsługi Konta Klienta oraz świadczenia usług dostępnych w ramach Systemu WINGS na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie – podstawą prawną przetwarzania będzie niezbędność do wykonania umowy zawartej przez Klienta (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  2. wypełnienia obowiązków publicznoprawnych Administratora, przede wszystkim wynikających z przepisów o rachunkowości oraz przepisów podatkowych – podstawą prawną przetwarzania będzie niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  3. przekazywania treści marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora – podstawą prawną przetwarzania będzie prawnie uzasadniony interes Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  4. w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przekazywania treści marketingowych dotyczących produktów lub usług Administratora w razie nie zawarcia z nim umowy oraz po zakończeniu umowy (w przypadku niewyrażenia zgody, dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w celu marketingowym w razie nie zawarcia umowy oraz po jej zakończeniu) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  5. przekazywania treści marketingowych dotyczących produktów lub usług partnerów Administratora; podstawą prawną przetwarzania będzie zgoda na przetwarzanie danych w celu przekazywania treści marketingowych dotyczących produktów lub usług partnerów Administratora (w przypadku niewyrażenia zgody, dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w tym celu), (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  6. zapewnienia możliwości kontroli, z jakiej lokalizacji wypożyczono oraz dokonano zwrotu Pojazdu z wykorzystaniem systemu GPS lub weryfikacji, gdzie znajduje się Pojazd w razie braku Zwrotu Pojazdu – podstawą prawną przetwarzania będzie prawnie uzasadniony interes Administratora; prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest ochrona interesów majątkowych poprzez zbieranie informacji pozwalających na zlokalizowanie Pojazdu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  7. ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami przez Administratora, związanymi z zawartą z Klientem umową – podstawą prawną przetwarzania będzie prawnie uzasadniony interes Administratora; prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest umożliwienie ustalania, dochodzenia oraz obrony przed roszczeniami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym podmiotom: dostawcom usług IT, dostawcom usług lokalizacyjnych (GPS), dostawcom usług marketingowych, operatorom płatności w Internecie, kurierom i operatorom pocztowym, podmiotom świadczącym usługi księgowe oraz prawne.
  2. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej przez Klienta umowy z Administratorem. Po tym okresie dane będą przetwarzane w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości. W razie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych, dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. Administrator przestanie wcześniej przetwarzać dane w celu marketingowym w trakcie obowiązywania umowy w razie zgłoszenia przez Klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w tym celu.
  3. Wyrażoną zgodę na przetwarzanie danych w celu przekazywania Klientowi treści marketingowych przez Administratora można wycofać w każdym czasie w analogiczny sposób do tego, w jaki została udzielona. Wycofanie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
  4. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta będzie prawnie uzasadniony interes Administratora, przysługiwać mu będzie prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, tj. w szczególności przysługiwać będzie mu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu przekazywania mu treści marketingowych w trakcie obowiązywania umowy zawartej z Administratorem.
  5. Klientowi przysługiwać będzie prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim zwykłego pobytu lub miejsca pracy Klienta lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
  6. Jako że dane Klienta przetwarzane będą w sposób zautomatyzowany na podstawie umowy oraz zgody (w razie jej wyrażenia) – Klientowi przysługiwać będzie także prawo do przenoszenia danych osobowych, które dostarczy Administratorowi, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Takie dane będą mogły zostać przez Klienta przesłane innemu Administratorowi danych.
  7. Podanie danych osobowych w celu założenia konta oraz następnie korzystania z usług oferowanych w ramach Systemu WINGS jest konieczne do zawarcia i wykonywania umowy – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy. Podanie danych dla potrzeb przekazywania treści marketingowych jest dobrowolne.
  8. Dane osobowe są przetwarzane, przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
  9. Treść poszczególnych transakcji jest udostępniona wyłącznie stronom Umowy. Każdy Klient, który dokonał procedury rejestracji, po zalogowaniu, posiada dostęp do wszystkich swoich transakcji przez okres ich przechowywania w systemie informatycznym. Dane Klienta dotyczące poszczególnych transakcji przechowywane są przez system informatyczny Systemu WINGS. W przypadku wniesienia reklamacji dane te przechowywane są do wyczerpania procedury reklamacyjnej i ewentualnego postępowania nią wywołanego, rozpoznania roszczenia Klienta oraz dla celów dowodowych. W razie zgłoszenia w tym terminie (np. roszczenia o zadośćuczynienie, naprawienie szkody) – dane są przetwarzane w czasie niezbędnym do ustalenia ewentualnej odpowiedzialności Strony i wykonania zapadłego w sprawie orzeczenia.
  10. Administrator danych osobowych zobowiązuje się do zachowania poufności danych osobowych i nieujawniania ich innym podmiotom z wyłączeniem podmiotów działających na zlecenie Administratora, chyba że Klient wyraźnie go do tego upoważni, albo upoważnienie takie wynikać będzie z przepisu prawa. Zobowiązanie to pozostaje w mocy po wygaśnięciu stosunku prawnego łączącego Strony.
  11. W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Klientów, Administrator używa tzw. plików cookies, tj. informacji zapisywanych przez serwer Systemu WINGS na urządzeniu Klienta, które serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia. Klient w każdej chwili ma możliwość wyłączenia w swojej przeglądarce opcji przyjmowania cookies, jednakże może to spowodować utrudnienia, a nawet uniemożliwić korzystanie z Systemu WINGS.
  1. Postanowienia końcowe
  1. Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Najem Pojazdu są równoznaczne z oświadczeniem o stanie zdrowia umożliwiającym bezpieczne poruszanie się Pojazdem, umiejętnością jazdy; posiadaniem wymaganych przepisami prawa uprawnieniami oraz znajomością przepisów ruchu drogowego oraz ukończeniu 18 roku życia.
  2. PM3D zastrzega sobie prawo rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, gdy Klient łamie postanowienia niniejszego Regulaminu.
  3. PM3D jest uprawnione do wprowadzenia zmian w Regulaminie ze skutkiem na przyszłość. Informacja o zmianach do niniejszego Regulaminu będzie przesyłana na adres e-mail Klienta podany podczas rejestracji. Brak pisemnej informacji o braku akceptacji zmiany Regulaminu przesłanej do PM3D w terminie 30 dni od dnia jej przesłania na adres mailowy Klienta, oznacza akceptację wprowadzonych zmian w Regulaminie przez Klienta. Pisemna informacja o braku akceptacji przez Klienta zmiany Regulaminu jest równoznaczna z wypowiedzeniem Umowy przez Klienta.
  4. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa w szczególności Kodeks Cywilny oraz ustawa Prawo o ruchu drogowym.

Załącznik nr 1

  1. Cennik najmu Hulajnóg
  • start usługi wypożyczenia (odblokowanie hulajnogi lub rezerwacja) – 2,50 PLN
  • minuta wypożyczenia – 0,59 PLN.
  • postój – 0,09 PLN.
  • pozostawienie hulajnogi poza obszarem wyznaczonym – 50,00 PLN.
  • minimalne doładowanie konta – 25,00 PLN
  • minimalny stan konta do wypożyczenia hulajnogi – 10,00 PLN
  • kradzież, utrata lub całkowite zniszczenie Hulajnogi – 4000 PLN.

podane wyżej opłaty zawierają podatek VAT.

  1. Cennik najmu Rowerów
  • start usługi wypożyczenia (odblokowanie Roweru lub rezerwacja) – 1,5 PLN
  • minuta wypożyczenia – 0,19 PLN.
  • Pozostawienie Roweru poza obszarem wyznaczonym – 50 PLN.
  • minimalne doładowanie konta – 25,00 PLN
  • minimalny stan konta do wypożyczenia Roweru – 10,00 PLN
  • kradzież, utrata lub całkowite zniszczenie Roweru – 2000 PLN.

podane wyżej opłaty zawierają podatek VAT.